واقعیت افزوده چیست و معرفی 7 مدل اپلیکیشن ar

برنامه واقعیت افزوده

واقعیت افزوده که به انگلیسی به آن Augmented Reality به آن ar می‌ گویند. شاید شما در کنار AR مفهوم VR هم شنیده باشید. AR کلمه اختصاری واقعیت مجازی است.  واقعیت افزوده کاربرد بسیار جالبی دارد و در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه های واقعیت افزوده

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده همان تصاویری هستند که انسان ها با الهام از تصاویر واقعی از طریق کامپیوتر ایجاد کرده اند. در‌ واقع تصاویری را جلوی چشم های ما قرار می دهد که شبیه به تصاویری از واقعیت هستند. امروزه در طول روز از انواع برنامه واقعیت افزوده استفاده می کنیم که در ادامه 7 مورد آن را معرفی خواهیم کرد.

معرفی اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای ios و اندروید 

  1. SketchAR
  2. Pokémon Go
  3. Google Maps
  4. Google Translate
  5. Ink Hunter
  6. Mondly
  7. Measure
  • برنامه SketchAR

برنامه واقعیت افزوده SketchAR یک اپلیکیشن فوق العاده است و برای افرادی که استعداد نقاشی و طراحی دارند اما وقت کافی برای ایده پردازی ندارند مناسب است. تمام افراد با هر سطحی از مهارت می توانند با کمک از این اپلیکیشن واقعیت افزوده مهارت های خود را افزایش دهند و به یک طراح حرفه ای تبدیل شوند. این برنامه روی هر دو سیستم عامل به راحتی کار می کند. البته یکی از معایب این برنامه این است که باید در یک دست خود گوشی را نگه دارید و در دست دیگرتان قلم طراحی را بگیرید که کار را برای شما کمی سخت می کند.

برنامه SketchAR

  • اپلیکیشن Mondly

اگر شما هم علاقه مند به چند زبانه شدن هستید می توانید با نصب اپلیکیشن Mondly رویای خود را تبدیل به واقعیت کنید. این برنامه واقعیت افزوده 33 زبان محبوب را آموزش می دهد. شما می توانید به راحتی این اپلیکیشن را نصب کرده و شروع به یادگیری زبان کنید. این برنامه به صورت روزانه برای یادگیری بیشتر تمرین هایی ارائه می دهد و شما می توانید برای تقویت زبان با افراد مختلف و زبان‌ های متفاوت گفتگو کنید.

  • Pokémon Go

 پو کی مانگو یک برنامه واقعیت افزوده است که در سال ۲۰۱۶ شرکت آمریکایی نیانتیک آن را ارائه کرده است. این بازی واقعیت مجازی به صورت رایگان ارائه شده و شما می‌ توانید برای پیشرفت سریع‌ تر در بازی و طی کردن مراحل مختلف آن پول پرداخت کنید. این بازی برای هر دو نسخه آیفون و اندروید طراحی شده است.

Pokémon Go

  • اپلیکیشن Ink Hunter

این اپلیکیشن مناسب افرادی است که علاقمند هستند روی بدن خود خالکوبی یا تاتو‌ بزنند. شما می توانید هر نوع تاتویی که دوست دارید را روی بدن خود با این برنامه و دوربین گوشی امتحان کنید. جدیدترین آپدیتی که برای این برنامه آمده است توانسته از تاتو‌ های رنگی هم در کنار تاتو‌ های سیاه سفید پشتیبانی کند.

  • اپلیکیشن Google Translate

همه ما Google Translate را می شناسیم، چرا که یک برنامه بسیار کاربردی است که ترجمه متون و مقالات را بسیار راحت تر کرده است. شما به راحتی می توانید به راحتی با دوربین خود از متن عکس بگیرید و با گوگل ترنسلیت ترجمه کنید. این اپلیکیشن از زبان های زیادی پشتیبانی می کند.

  • اپلیکیشن Google Maps

برنامه واقعیت افزوده گوگل مپ را همه افرادی که عاشق سفر هستند می شناسند. گوگل مپ به صورت زنده از طریق فلش مسیر را نشان می دهد. شما در هر مکانی که هستید می توانید در گوشی خود اپلیکیشن گوگل مپ را نصب کنید و از طریق آن هر مسیری که می‌ خواهید را پیدا کنید.

Google Maps

 

  • اپلیکیشن Measure

این برنامه واقعیت افزوده روی گوشی های هوشمند نصب می شود و امکان اندازه‌گیری کردن طول و ارتفاع هر چیزی را برای شما فراهم کرده است.

اپلیکیشن Measure

جمع بندی 

در این مقاله سعی کردیم هفت مورد از برنامه واقعیت افزوده را معرفی کنیم که بسیار محبوب و معروف هستند. اپلیکیشن های مسیر یابی و آموزش کمک بسیار زیادی به شما می کنند. شما با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید مهارت ها و تجربه های خود را بهبود ببخشید. برای استفاده از خدمات و محصولات فن وب به سایت فن وب مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید