هوشمند سازی ساختمان: راه اندازی سیستم کنترل و مانیتورینگ در بیرجند

هوشمند سازی ساختمان

سیستم هوشمند سازی ساختمان و کنترل و مانیتورینگ تجهیزات تولید و توزیع حرارت و برودت ساختمان مرکزی گاز منطقه ای در شهر بیرجند را راه اندازی کردیم. در واقع برای افزایش کارایی و بهینه سازی مصرف انرژی راه اندازی این سیستم در شهر بیرجند اهمیت زیادی داشت. در این مقاله می خواهیم یک نمونه از راه ‌اندازی سیستم کنترل و مانیتورینگ تجهیزات تولید و توزیع حرارت و برودت و هوشمند سازی ساختمان را در ساختمان مرکزی گاز منطقه ای استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه‌ اندازی سیستم ‌های bms و هوشمند سازی ساختمان می‌ توانید مقاله سیستم Bms: بهبود مدیریت و کنترل تهویه مطبوع را بخوانید.

راه اندازی سیستم کنترل مانیتورینگ

 

تجهیزات راه اندازی سیستم هوشمند سازی ساختمان

تجهیزات راه اندازی سیستم شامل موارد زیر است:

  • روشنایی و فن کویل بیش از 80 اتاق
  • 3 دستگاه هواساز
  • مانیتورینگ و کنترل کامل موتور خانه گرمایشی و سرمایشی
  • نصب و راه اندازی نرم افزار مانیتورینگ

برای بهینه سازی کنترل و نظارت عملکرد سیستم هوشمند سازی ساختمان، نرم افزار مانیتورینگ استفاده شده است. سیستم کنترل و مانیتورینگ تجهیزات تولید و توزیع حرارت و برودت به منظور کاهش هزینه ‌های انرژی و افزایش کارایی راه‌ اندازی شده است. همچنین سیستم هوشمند سازی ساختمان می ‌تواند با استفاده از تجهیزات مختلف و سنسورها به صورت خودکار و هوشمند عمل کند.

نتیجه ‌گیری

این اقدام می ‌تواند ضمن حفظ محیط زیست، مصرف انرژی را تا حد بسیار زیادی بهینه کند و عمر مفید سیستم را افزایش دهد. نصب و راه اندازی سیستم هوشمند سازی ساختمان توسط کارشناسان فن وب انجام شده است که یک نمونه دیگر آن را می توانید در مقاله راه اندازی سیستم های bms مرکز تفریحی و خرید و فروش آتلانتیس شهرک پردیس تهران بخوانید. کارشناسان فن وب مهارت و تجربه لازم را در راه ‌اندازی و نصب و بهینه ‌سازی سیستم ‌های مانیتورینگ و کنترل حرارت و برودت دارند و می‌ توانند به شما در بهبود کارایی و عملکرد سیستم کمک کنند. برای استفاده از خدمات فن وب و کسب اطلاعات در مورد این شرکت می‌ توانید به سایت فن وب مراجعه کرده و نمونه کارها و خدمات متنوع این شرکت را ببیند و از دانش و مهارت آن ها بهره مند شوید.

سوالات متداول

1- راه اندازی سیستم کنترل و مانیتورینگ تجهیزات حرارت و برودت چگونه است؟

در ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز راه‌ اندازی سیستم کنترل و مانیتورینگ را خریداری و نصب کرده سپس از طریق نرم ‌افزار مخصوص تنظیمات را انجام دهید. شما می‌ توانید برای نصب و راه ‌اندازی سیستم از کارشناسان فن وب کمک بگیرید.

2- چه تجهیزاتی برای راه‌اندازی مانیتورینگ و کنترل سیستم حرارت و ورود لازم است؟

به سیستم ‌های کنترلر، تجهیزات مربوطه و نرم ‌افزار مخصوص نیاز دارید تا بتوانید به راحتی فشار، رطوبت و سایر پارامترها را به صورت دقیق کنترل کنید.

3- مزایا و معایب این سیستم چیست؟

از مزایا آن می‌ توان به کاهش هزینه ‌های نگهداری افزایش راحتی کاربران، بهبود کارایی و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. معایب آن نیز پیچیدگی برنامه نویسی سیستم و هزینه نصب راه‌ اندازی آن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید