سیستم Bms: بهبود مدیریت و کنترل تهویه مطبوع

bms

Bms چیست؟ چند سالی است که بحث کاهش مصرف انرژی و بهبود کارایی آن در ساختمان ها مطرح شده است. همچنین در حال حاضر کاهش مصرف انرژی در صنعت ساختمان سازی یک وظیفه مهم به شمار می‌ رود. بی ام اس یا سیستم مدیریت هوشمند ساختمان از ابزارهای بسیار مهم در رسیدن به همچین اهدافی است. در این مقاله می‌ خواهیم استراتژی‌ های سیستم BMS را در کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی بیان کنیم تا آخر مقاله با فن وب همراه باشید.

سیستم bms در ساختمان

عملکرد سیستم تهویه سرمایش و گرمایش Bms چگونه است ؟ 

سیستم مدیریت هوشمند bms یک نوع سیستم اتوماسیون ساختمان بوده که به منظور مدیریت و کنترل هوشمند سیستم‌ و در نتیجه کاهش هزینه‌ های نگهداری و ساخت و بهینه‌سازی مصرف انرژی تولید شده است.

سیستم بی‌ام‌اس می‌ تواند طبیعی سرمایش و گرمایش را به شکل متمرکز کنترل و مدیریت کند. همچنین با سیستم مدیریت هوشمند می‌ توان از یک مکان متمرکز تمامی سیستم‌ ها را کنترل کرد. این سیستم باعث می‌ شود به صورت خودکار عملکرد سیستم تنظیم شود و دیگر نیازی به دخالت نیروی انسانی نباشد.

این سیستم با استفاده از سنسور و حسگر می‌ تواند اقدام به جمع آوری اطلاعات مختلف مانند فشار، جریان هوا، رطوبت و دما کند. سیستم بی‌ام‌اس اطلاعات را به کنترل کننده‌ها ارسال می‌کند تا سیستم بتواند در مورد تنظیمات تصمیم گیری درستی داشته باشد.

سیستم Bms را می‌توان به سایر سیستم‌های ساختمانی متصل کرد. امکان اتصال سیستم بی‌ام‌اس به سیستم‌ های ساختمانی مانند سیستم روشنایی، سیستم امنیتی و اعلان حریق وجود دارد. اتصال به سیستم بی‌ام‌اس این امکان را می‌ دهد تا بتوان با سایر سیستم ها به شکل هماهنگ عمل کرد تا بتوان مصرف انرژی را بهینه‌سازی و امنیت ساختمان را افزایش داد.

سیستم bms ساختمان

اهداف سیستم BMS چیست؟

سیستم BMS یا سیستم مدیریت هوشمند با اهداف گوناگونی طراحی و تولید شده است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • افزایش راحتی ساکنین ساختمان
  • افزایش امنیت ساختمان
  • کاهش هزینه‌ ساخت و نگهداری
  • بالا بردن کارایی عملیاتی

با استفاده از سیستم مدیریت هوشمند Bms می‌ توان عملکرد سیستم گرمایش و سرمایش را به گونه ای بهبود بخشید که عمر مفید آن ها افزایش یابد. با بهبود عملکرد این سیستم نیاز به تعمیرات و تعویض قطعات کم می‌ شود. همانطور که گفته شد سیستم‌های امنیتی را می‌توان به سیستم بی‌ام‌اس متصل کرد تا در صورتی که حرکت غیر مجاز شناسایی شود سیستم مدیریت هوشمند بتواند اقدامات لازم را انجام داده و سیستم اعلان حریق را فعال کند ‌همچنین هزینه‌ های ساخت و نگهداری با سیستم bms کاهش می یابد و عملیات نگهداری و تعمیرات به صورت اتوماتیک برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بنابراین تا حد زیادی از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری می‌شود. این سیستم می‌ تواند تمام پارامترهای محیطی را به صورت دقیق کنترل و مدیریت کند و در نتیجه دمای ساختمان را به شکلی تنظیم کنند تا ساکنین ساختمان احساس راحتی کنند. به صورت هوشمند تنظیمات سیستم‌های سرمایش و گرمایش بهینه می‌ شوند؛ بنابراین در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی به عمل میاید. تیم ما در مرکز تفریحی و خرید و فروش آتلانتیس سیستم مدیریت هوشمند Bms را نصب و راه اندازی کرده است. شما می توانید برای مشاهده تصاویر و اطلاعات بیشتر در مورد پروژه مقاله راه اندازی سیستم های bms مرکز تفریحی و خرید و فروش آتلانتیس شهرک پردیس تهران را مطالعه کنید.

 

برای مطالعه نمون بیشتر: هوشمند سازی ساختمان: راه اندازی سیستم کنترل و مانیتورینگ در بیرجند

bms در ساختمان چیست

استراتژی سیستم‌های مدیریت هوشمند چگونه است؟

  • تنظیم بهینه سیستم
    اولین استراتژی سیستم BMS این است که سیستم‌های تهویه گرمایش و سرمایش را به صورت بهینه تنظیم کند. سیستم می‌تواند از طریق اطلاعاتی که در اختیارش قرار می‌گیرد دمای محیط را به صورت بهینه تنظیم کند.
  • جمع آوری داده‌ها به صورت دقیق و جامع
    دومین استراتژی که در سیستم‌های Bms استفاده می‌ شود جمع آوری داده‌ از پارامترهای محیط است. در واقع داده‌ هایی که در اختیار سیستم قرار می‌ گیرد می‌ توانند به صورت هوشمند باعث کاهش مصرف انرژی شوند.
  • تنظیمات زمانی
    از دیگری استراتژی‌ هایی که در کاهش مصرف انرژی مهم است زمانبندی خاموش و روشن بودن سیستم است.
نتیجه گیری

با استفاده از سیستم Bms می‌ توان دمای محیط ساختمان را به نحوی کنترل کرد که آسایش و آرامش برای ساکنین ساختمان فراهم شود. در واقع مزیت استفاده از سیستم‌ های بی‌ام‌اس در ساختمان آنقدر زیاد است که هرجور حساب کنید خرید و راه‌ اندازی سیستم موجب کاهش هزینه و صرفه جویی هزینه های شما می شود. در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات فن وب دارید با کارشناسان ما در فن وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید